GÜNCEL

Zilhicce ayının ilk dokuz gününü oruçlu geçirmenin ecri

Fetva Kurulu "Hicri ayların sonuncusu olan zilhiccenin ilk dokuz gününü, en büyük ibadetlerden biri olan oruçla geçirmenin ecri büyüktür." diye belirtti.

İTTİHADUL ULEMA Fetva Kurulu "Zilhicce ayının ilk dokuz gününü oruçlu geçirmenin ecri hakkındaki" soruya yanıt verdi.

Fetvada, şu ifadelere yer verildi.

"İçerisinde hac ibadetin en kıymetli rükûnlarının eda edildiği zilhicce ayının ilk on gecesi, üzerine kasem edilerek Allah Teâlâ tarafından övülmüştür. Fecr suresinde Allah (cc) şöyle buyurur: (Yemin olsun) on geceye (Fecr 2). On gecenin; hac ayı olan zilhiccenin ilk on gecesi, hicrî yılın birinci ayı olan muharremin ilk on gecesi, ramazanın ilk veya son on gecesi olduğu yönünde değişik rivayetler vardır. Ancak birinci mâna tercihe daha uygundur (Kur'an Yolu Tefsiri V, 617). Abdullah İbn Abbas'ın (radiyallahu anhuma) rivayet ettiği bir hadiste Resulullah (aleyhissalatu vesselam) şöyle buyurmuştur: Kendisinde salih amel işlenen günlerin Allah’a en sevimlisi (zilhicce’nin ilk) on günüdür.

Sahabiler 'Ey Allah’ın Resulü! Allah yolunda yapılan cihad da mı (o günler kadar sevimli) değildir?' diye sordular. Resulullah (aleyhissalatu vesselam), 'Evet, Allah yolunda yapılan cihad da! Ancak canı ve malı ile cihada çıkıp da onlardan hiçbir şeyi geri döndürmeyen (yani şehid olan) hariçtir.' dedi (Buhârî, 'İdeyn 11, No: 969).

Hicri ayların sonuncusu olan zilhiccenin 10'uncu günü, Kurban Bayramının birinci gününe denk gelir. Bugünde oruç tutmak haramdır. Ancak ilk dokuz gününü, en büyük ibadetlerden biri olan oruçla geçirmenin ecri büyüktür. Hazreti Hafsa annemiz şöyle der: Resulullah (aleyhissalatu vesselam) zilhiccenin dokuz günü, Âşûrâ günü, her aydan üç gün ve ayın ilk Pazartesi ve Perşembe günleri oruç tutardı (Nesâi, Sıyâm 83, No: 2417). Bunlardan özellikle Arefe gününü oruçlu geçirmenin ecri daha büyüktür. Ebu Katâde (radiyallahu anh) der ki: Resulullah'a (aleyhissalatu vesselam) Arefe günü orucu sorulunca kendisi şöyle buyurdu: (Bugünde oruç tutmak) geçmiş senenin ve gelecek senenin günahlarına kefarettir (Müslim, Sıyâm 197, No: 1162)." (İLKHA)